Για
τρία θαύματα ακούσαμε σήμερα στο αποστολικό και στο Ευαγγελικό
ανάγνωσμα, που αφορούν την θεραπεία δύο αρρώστων και την ανάσταση ενός
νεκρού.Ο
Απόστολος Πέτρος με την δύναμη του Χριστού, θεραπεύει τον Αινέα και
ανασταίνει την Ταβιθά, μία γυναίκα στολισμένη με το πνευματικό στολίδι
της ελεημοσύνης και των έργων της αγάπης. Ο ίδιος ο Χριστός, όπως
ακούσαμε στο Ευαγγέλιο θεράπευσε έναν Παράλυτο ο οποίος ήταν καθηλωμένος
τριάντα οκτώ ολόκληρα χρόνια στο κρεβάτι του πόνου βασανιζόμενος από
την ανυπόφορη ασθένειά Του.
Το
ερώτημα που αναφύεται ακούγοντας γι΄ αυτά τα 3 θαύματα είναι εύλογο :
Τι χρόνια να ήταν τότε, και τι άνθρωποι ήταν εκείνοι που ζούσαν την
εποχή αυτή, ώστε να γίνονται τέτοια θαύματα;Ούτε
οι άνθρωποι ήταν διαφορετικοί, ούτε και τα χρόνια ήταν καλύτερα από τα
δικά μας. Τότε ήταν ανάγκη να γίνονται μεγάλα θαύματα (χωρίς αυτό να
σημαίνει πως και σήμερα δεν γίνονται) διότι ο λόγος Του Χριστού
επιβεβαιωνόταν από το θαύμα των Αποστόλων για να πείθονται οι άνθρωποι
για την αλήθεια του κηρύγματος και να στερεώνονται στην πίστη.
Διαβάζουμε στο Ευαγγέλιο ότι μετά Την Ανάσταση οι Δώδεκα μαθητές κήρυξαν
το Ευαγγέλιο παντού και ο Κύριος συνεργούσε (συνεργαζόταν θα λέγαμε)
μαζί τους και βεβαίωνε τον λόγο τους με θαύματα που ακολουθούσαν ύστερα
από το κήρυγμα. Βλέπουμε λοιπόν ότι τότε, ήταν ανάγκη πνευματική να
γίνονται θαύματα «σημεία» δηλ. ασυνήθιστα και μεγάλα.
Σήμερα
δεν υπάρχει αυτή η ανάγκη, όμως κάθε καλοπροαίρετος άνθρωπος μπορεί να
διαπιστώσει ότι και σήμερα γίνονται θαύματα, μόνο που μερικά από αυτά τα
βλέπεις με τα μάτια της ψυχής κυρίως και όχι του σώματος. Επιτρέπει ο
Θεός να συμβαίνουν αυτά τα εξαίσια γεγονότα τα οποία προκαλούν τον
θαυμασμό μας και μας βοηθούν να διαπιστώσουμε την πρόνοια του Θεού η
οποία μας ακολουθεί και μας σκεπάζει. Στην ζωή του Χριστιανού δεν έχουν
θέση ούτε η τύχη, ούτε η σύμπτωση, σχετικά με διάφορα γεγονότα που μας
συμβαίνουν. Αλλά πίσω απ΄ όλα αυτά πρέπει να βλέπουμε την φροντίδα και
την πρόνοια Του Θεού ο οποίος παρακολουθεί την ζωή μας και μας
προστατεύει. Πολλές φορές είναι φανερή η παρέμβαση του Θεού, και άλλες
φορές αφανής. Και στις δύο περιπτώσεις οι λόγοι είναι πνευματικοί.
Το
Μεγαλύτερο όμως θαύμα είναι η Εκκλησία. Το πώς ιδρύθηκε, το πώς
διαδόθηκε, το πώς νίκησε τον κόσμο το πώς θριαμβεύει, το πώς σώζει τον
άνθρωπο και αγιάζει όλη την κτίση, το πώς από την γη μας μεταφέρει στον
ουρανό, είναι μερικά ερωτήματα τα οποία πρέπει να μας απασχολήσουν για
να διαπιστώσουμε την Μεγάλη αλήθεια : ότι όσο πιο πολύ βαθαίνουμε την
σκέψη μας στα έργα του Θεού, τόσο πιο πολύ ανακαλύπτουμε τα θαυμάσια του
Θεού, και τόσο πιο πολύ στερεώνουμε την πίστη μας επαναλαμβάνοντας με
τον προφήτη Δαυίδ εκείνο που έλεγαν όλοι οι αληθινά σοφοί και
επιστήμονες : «Κύριε , ο Κύριος ημών ως θαυμαστόν Το όνομά Σου εν πάση
τη γη». ΑΜΗΝ.
http://www.in-agiounikolaoutouneou.gr